Smog niejedno ma imię
Pierwsze skojarzenie ze słowem smog, to zanieczyszczone powietrze. Nic dziwnego –pochodzi z połączenia angielskich słów smoke i fog i powstało w Londynie. Nie każdy jednak wie, że pojęcie to rozszerzyło swoje znaczenie na inne zanieczyszczenia środowiska, na przykład uciążliwy hałas przez specjalistów określany jako smog akustyczny.
W badaniu przeprowadzonym przez Institute for Global Health obejmującym 748 miast z UE, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Norwegii i Islandii, a ukazującym wpływ zanieczyszczeń na nasze życie, wyliczono, iż na skutek oddziaływania smogu akustycznego umiera rocznie 3 848 osób. To o 3 848 osób za dużo. W tym samym czasie Europejska Agencja Środowiska ostrzega, iż na skutek zmian klimatu rocznie umiera w UE około tysiąca osób. I przypadki te są zawsze bardzo nagłaśniane. O wpływie hałasu cisza.
Tymczasem wedle oceny Ligi Walki z Hałasem 40 proc. mieszkańców miast narażonych jest na stałe, ponadnormatywne dźwięki. To jeden z najpowszechniejszych problemów cywilizacji. Jest na to skuteczna odpowiedź – ekrany akustyczne. Ekrany marki KOHLHAUER, produkowane m. in. w Polsce, cechują się trwałością (dłużej dobrze służą społeczności lokalnej), estetyką (dopasowaniem do otoczenia) i znakomitymi parametrami funkcjonalnymi (są skuteczne w tłumieniu hałasu). Mogą być wielofunkcyjne, na przykład pozyskują energię ze słońca jak #VOLTA.
Problem hałasu jest postrzegany nie tylko przez inwestorów projektujących i budujących nowe drogi, trasy szybkiego ruchu czy linie kolejowe. Coraz częściej na ten problem zwracają uwagę mieszkańcy osiedli położonych blisko obiektów przemysłowych i usługowych. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców zarządzających takimi obiektami zwraca się do nas, by ich zakłady „wyciszyć”. Powód? To nie tylko przepisy. Relacje z lokalną społecznością są dla nich coraz ważniejsze, bo właśnie z lokalnych społeczności często rekrutują pracowników.
Świetnym przykładem może być warszawska Białołęka, gdzie inwestują nie tylko deweloperzy ale także biznes. Na działce przy ul. Szlacheckiej obiekty usługowe sąsiadują z zakładem. Obok jest jeszcze niezabudowana działka. Wykonawca postawił tam na nasze ekrany #ALUFERA i przejrzyste #SCORSA. To połączenie jest coraz częściej spotykane i trzeba powiedzieć, że wygląda bardzo dobrze. Ekrany nie muszą więc być nudne. Tam gdzie inwestorowi zależało, by widoczność nie była ograniczona – stoi #SCORSA.
Ekrany na działce na Białołęce, nasz #CichyBohater, odgrywają dwie role – chronią przed hałasem i jednocześnie stanowią ogrodzenie działki. Powstały w naszym zakładzie w Kajetanach i zostały dostarczone na teren budowy.
Chcesz „wyciszyć” swoje obiekty? Zapraszamy. Na pewno zaproponujemy skuteczne i eleganckie rozwiązanie, szyte na miarę. Produkowane w Polsce.